7 Temmuz 2012 Cumartesi

Sosyal Medyanın Geleceği


Sosyal Medyanın Geleceği
            İnternetin vazgeçilmezi konumuna oturan sosyal ağlar  yavaş yavaş eskimekte ve aynı hızla yenilenmekte. Depresyona girmemize neden olan tüm zamanımızı çalan ama yine de vazgeçemediğimiz bu yeni yaşam sitilimiz insan ihtiyaçlarının sonsuz kaynakların ise kısıtlı olduğu kavramını insan belleğinden silemiyor.
            İlk kurulduğu yıllar da insanların gizli bir talebini ortaya çıkaran sosyal ağlar günümüzde insanların yeni gizli talepleri ve yinelenen sahnelerden sıkılması ( hep aynı şeylerin konuşulması paylaşılması) ve bir çok etkenden dolayı gelişim göstermesi gerekiyor.
            Günümüz sosyal ağlarının en büyük sıkıntısı okul arkadaşlarımızla iş arkadaşlarımızın paylaşımlarının birbirine girmesi takip ettiğimiz kişiler ilgilendiğimiz kişilerin alakasız paylaşımların arkasında kalması gibi bir çok karmaşıklığın bizi bunaltması. İnsanların yeni talebi kişi listelerinin ayrılması yani facebook’a bağlandığımızda yolda görüp selamlaştığımız kişilerin çok önemli güncellemelerini konuştuğumuz kişilerin önemli güncellemelerini görmek muhabbet ettiğimiz kişilerin güncellemelerini görmek aynı zamanda özellikle takip ettiğimiz kişilerin hakkında daha fazla bilgi almak olacak. Tabi en önemli ihtiyaç ev iş arkadaş’ı özel hayatımızda ayırabildiğimiz gibi sosyal ağlarda da ayırabilmeliyiz yani iş hayatımızla ilgili bilgileri kendi oluşturduğumuz kanaldan izleyebilmeliyiz.
            Sosyal ağların bir diğer gelişim yönü cansız varlıklar üzerine de olmalı markalar kuruluşlar ile bilgilerinde daha somutlaştırılması olmazsa olmaz  gibi görülüyor.
            Arkamıza baktığımız da ise şunu rahatlıkla söyleyebiliriz önce sosyal ağlar fena halde hayatımızı değiştirdi şimdi hayatımız sosyal ağları değiştirecek gibi.
            Ön gördüğüm bir diğer gelişme ise daha esnek ilgi alanı sayfaları olacaktır ki eğer ilgi alanlarına yönelik siteler sosyal ağlarla %100 uyumlu hale getirilir bu siteler sosyal ağlarda kendi reklamlarını yayınlayabilir tasarım yapabilir ise daha komplike bir sosyal ağ içinde daha sade ve temiz işler çıkar. Çünkü optimizasyonu olmayan facebook her ne kadar büyük şirket siteler vs. için vazgeçilmez olsa da optimize sorunu bu sitelerin aktivitelerini kısıtlıyor bu da çapulculara yarıyor. Zaten facebook’ta kaliteli içerik girişini kontrol edemezse büyük sıkıntı yaşayacaktır. Bu öngörüm ışığında etki alanı yüksek güçlü bir sosyal ağ ile sıfırdan bu alana girilirse kısa süre sonunda facebook’un Pazar payı elinden alınabilir.
            Bunu özellikle Türk webmasterlardan bekliyorum çünkü artık gerçekten iyi şeyler yapmalarının vakti geldi ben fikri verdim gerekirse iş planına kadar tüm ayrıntısnı bile veririm sıkı bir çalışma iyi bir finans politikası ve tüm interneti kapsayabilecek bir etkinlik alanında bir sosyal ağ herkesi paylaşmak istediğini blog gibi paylaşabildiği aynı zamanda özel hayatını da koruyabildiği her şeyiyle bir dünya. Pazara girmek facebook’tan daha zor olacak belki ama kesinlikle yerini kısa sürede alabilecek her şeyiyle tam olarak düşünülmüş bir yapı ile bugün için imkansız değil.

0 yorum:

Yorum Gönder